Förkylning på gångs?

Kände redan på Pumpen igår att det var något i görningen med min kropp, och imorse vaknade jag sedan med ett ohyggligt halsont. Jag vill fan inte bli sjuk!! Däremot känner jag nog inte av några andra förkylningssymptom (peppar peppar!), så kanske jag klarar mig undan. Jag hoppar i alla fall över träningen idag för säkerhets skull; eftersom Lindas avskedsfest går av stapeln imorgon vill jag inte riskera nåt. Tänk att dagen börjar närma sig då ännu en av mina närmaste åker iväg ut i världen. Helt otroligt. Som på löpande band drar de ut på äventyr liksom. Jag är dock så glad för mina darlings skull, res iväg bara, jag väntar nog snällt här hemma. :) Synd tillika att man skulle ha kunnat befinna sig i Mexico by now... Måste ännu i denna dag övertyga mig själv om att det här var det rätta beslutet att fatta.

Det lär ska bli mycket festas i helgen. Imorgon är det som sagt avskedsfest och på lördag har Maja födelsedagsfest i Åbo. Kul kommer det att bli. Jag undrar när jag nästa gång kommer att uppleva ett nyktert veckoslut. Det ter sig avlägset för tillfället. :)

Eftersom Linda och jag kom hem till Ekenäs i eftermiddags, skall jag så småningom gå ner och kolla vad mor min har lagat för god mat idag. På tal om att äta så har min malarstrejk gått suveränt hittills (det har varit 4 långa dagar...) och jag tackade prompt nej till Lindas förslag om en pehmis idag när vi stannade för lunch på vägen till Ekenäs. Linda själv motstod också frestelsen så vi slutade båda med varsin tråkig kopp kaffe.Hmf!

Kvällsplanerna består visst av film (och en stor tallrik frukt) med Kimssu har jag på känn. Imorgon skall jag sedan och vikariera i en lågstadieklass i Västerbyskola. Vikarierade mycket förra hösten innan jag började på Uuttera och tyckte det var riktigt skojigt, så ser framemot morgondagen.

By for now, fellas!


Allmänt | |
Upp