and here it comes...

Aah, jag har en underbart skön känsla i kroppen. Sitter för mig själv i min lägenhet i Åbo, nyduschad i morgonrock och med en handduk virad kring håret. Jag cyklade nyss hem från Kuppis i kvällsmörkret, med några av Akons fiilislåtar i öronen, efter ett tufft BodyStep pass. Det börjar ta sig där på M&M, of course finns där ju ingen Salla, men hon som drog timmen i dag var väldigt bra. Jag är riktigt slut nu, skönt!

Vardagen i Åbo har återvänt efter den föreläsningsfria veckan. I och för sig var jag äckligt stressad när halva veckan hade gått, hade en engelska uppsats och en presentation att lämna in till måndagen. Efter lite svordomar började det dock löpa, men inför nästa inlämningsuppgifter skall jag verkligen börja i god tid före deadline. Sure...

Jag hade i vilket fall som helt en GREAT Vasa vistelse. Det var så underbart att hänga riktigt ordentligt med Emmelina, när vi nu inte ses så ofta nuförtiden. Som vi konstaterade, så är det verkligen PISS att vi inte studerar i samma stad. It's a damn shame!Meen, som det ser ut nu så skiter det sig nog med mitt en veckas planerade jullovsdon, och i så fall hoppar jag på tåget heti efter sista tenten i december. Eller i Hippomobilen. Så har vi ett långt jullov tillsammans, först i Vasa och sen i Ekenäs!

   
Sötis                         På fest hos E&A                Myskväll efter helgens
                                                                               festligheter


På vägen ner från Vasa stannade vi som sagt i Åbo en natt. Passade bl.a på att hälsa på Emmes bror Rasse och hade sedan en skön tisdagkväll med film och glass. På onsdagen anlände vi till Ekenäs, där vi på kvällen kalasade till det hos Jessie och firade hennes 20-årsdag, lite i efterskott. Mumsig smörgåstårta och girltalk med brudarna och kvällen var fulländad! Helt completely blev den förstås först efter att jag plockat upp min saknade kille och kramats riktigt ordentligt med honom!

Resten av veckan var det skolarbeten och träning som gällde. Åtminstone ända till lördag, då det var Bennes tur att fylla 20 år och firade det med att ställa till med födelsedagsmiddag. Massor med middagar these days, I love it! 
Hos Fröbergs bjöds det på mycket gott att äta och dricka och jag hade det jävla skoj med mina favoritboys. Kvällen slutade av någon underlig anledning på ett ganska så folktomt Ettan, där jag krossade ett antal drinkar i golvet och drog till med lipen till Forever. Alkoholen gör en underligt känslig ibland.. :) Men Ääli och Ida, vi forever.. <3

På söndagen hade jag turen att få åka till Åbo med Linda, som skall hälsa på la familia här i några dagar. Idag förgyllde hon också min skoldag genom att komma och luncha med mig till Arken. Varför, varför har jag inte alltid mina bästisar med mig där?! Simme svek dessutom den här veckan, han tyckte att han var förtjänt en vecka ledigt till. Simme är verkligen en lustig kille. :)

Så där i övrigt mår jag bra. Har saker framför mig som jag verkligen inte vill tänka på, men också saker som jag ser massor framemot! Ett mörkt moln i min nutida vardag är dock "malarstrejken" jag så bestämt införde i måndags. Alltså igår. Piss, det känns som en evighet sen. :D men skall verkligen hålla den nu, åtminstone till vardags. På helgen är det tillåtet med lite godheter, men absolut inga rysliga mängder i äkta malananda. Icke. Så här skall det fortgå ända tills Ääli återvänder hem igen. Och Londonbon kommer på jul vacation.

Så där jaa, nu skall jag stretcha och äta en smörgås.
Buenas Noches!
Allmänt | |
Upp